torsdag 22 december 2011

Sjukstuga

Det senaste dygnet har vi haft sjukstuga här för Maja fick en släng av magsjuka. Stackars liten mådde inte alls bra. Tvättmaskinen har gått varm så ett tips för alla som vill till alperna med barn är att ha tvättmaskin i lägenheten.

Här kommer en liten sammanfattning av de senaste dagarna...

...10 minuter senare efter att jag har funderat på vad som verkligen hänt, dagarna går lite in i varandra här :).

I tisdags åkte Gannsjö, Tommy och Stefan i väg på morgonen för lite skidåkning. Dom hade en kanondag med lössnö nästan upp till hakan. Moa, jag och Maja tog en tur på stan. Killarna kom hem nöjda och glada och drog iväg till Chambre Neuf för lite after ski. När Björn sen skulle åka med Chamexpress till Geneve kom ingen buss och plockade upp honom så vi packade in familjen i bilen och tog en liten kvällstur för att lämna av honom hos Anna och Björn.



Igår tog Tommy, jag och Moa skidbussen till Grands Montets. Maja hade börjat kräkas då så Stefan var hemma med henne. Väl framme undrade Moa om vi verkligen åkte i pisten "för det är väldigt mycket snö här!".

På eftermiddagen drog Stefan och Tommy iväg med en svensk guide som vi mött tidigare för ett åk från mittstationen på Aiguille de Midi.

Natten till idag blev lite stökig. Vi slapp kräkningar och diarré men feber började härja hos Maja så hon var ganska ledsen. Dessutom var hon hungrig men vi vågade inte ge henne så mycket mat åt gången.



Idag är jag hemma med en febrig Maja, men det går ingen nöd på oss. Te och hemmabakade chokladsnittar som jag och Moa gjorde i tisdags hjälper till att hålla humöret uppe.

Stefan, Moa och Tommy ska utforska Le Tour idag och vädret verkar bli underbart vad jag kan se från vår utsikt.


1 kommentar:

  1. Hoppas att Maja snart blir frisk och att ni alla får en god natt! Kram

    SvaraRadera